2.Rész/2


Szóval gondoltam mindenki már nagyon kíváncsi arra, hogy a vodkán és a kaviáron kívül mit fogyasztanak az orosz emberek a hétköznapokban úgyhogy most megmutatom nektek. Rengeteg tradicionális ételt megkóstoltam már és be kell hogy valljam pozitívan csalódtam.
ikras palacsinta
voros ikra
 Kezdjük is a mindenki által jól ismert kaviárral ami különböző halak ikrájából készül. Az én kedvencem a fehér. Ez kb. a legolcsóbb 500 Ft egy üveg. Konkrétan függő lettem. Tojással, palacsintával, pirítóssal, bármivel meg tudom enni. Aztán megkóstoltam a sárgát és a vöröset is. Ezek kb. ugyanúgy néznek ki csak a vörös kevésbé sós és drágább. 1 kg kb 5000 Ft. Maga az ikra olyan mint egy kis buborék és ha szétrágod akkor kipukkan és kifolyik. Olyan íze van mint egy nagyon sós, vizes halnak, de sokkal finomabb mint amilyennek hangzik.
borscs
Aztán egy másik híres orosz étel a borscs. Ez egy leves amiben van káposzta, répa, hús, krumpli és tejföllel eszik. Ez a kedvenc levesem. Aztán egy másik tradicionális étel a Pirog. Ennek a tésztája hasonló a lángoséhozés bármivel meg lehet tölteni. Én már ettem káposztás-krumplisat meg édes túrósat. A füstölt hal is eléggé elterjedt, nekem nem a kedvencem de minden egyes boltban lehet kapni mindenfélét. Rengeteg fagyasztott étel van a ráktól kezdve a zöldségen keresztül a sütiig. De az is normális ha a kisbolt mirelit részlegére csak így kivágnak egy akkora halat mint kb egy cápa.

halas,rakos chipsek







kis mezes pufi,dzsem es az orosz raffaello
Sok édeséget eszem mivel a tea mellé mindig kell és itt a boltokban óriási tárolókban van rengeteg pici csoki, cukor pl. mini snickers,mars, tea sütemény, gumicukor. Itt nagyon szeretem még a dzsemet ami ilyen a zacskóban van és ki lehet nyomni mint a ketchupot. Ja és a legjobb dolog az a fagyi ami nagyon olcsó és isteni finom, főleg az ami olyan csomagolásban van mint egy párizsi. Nagyon vicces volt amikor a fogadó anyukám felvágta és fehér volt és leöntötte ilyen gyümölcspürével és nekem csak később esett le, hogy ez fagyi és nem pedíg felvágott. De ez az eset sokkal jobb annál mint amikor itthon a fagyis dobozban pörkölt van.

elso vasci a csaladdal. Kozepen:pilmenyi
 Aztán még nagyon szeretem a pilményit. Ez hasonlít a raviolihoz csak tejföllel vagy paradicsommártással eszik (ami az itteni ketchup). Az is fura, hogy itt nincs ketcup csak ilyen  zacskóban van ez a szósz és itt ez hívják ketchupnak de szerintem egy kicsit sem hasonlít hozzá. Amióta itt vagyok még nem találtam olyat mint itthon, de nem adom fel a keresést. Az oroszok általában mindenhez esznek kenyeret még a carbonara spagettihez is. Ezt a szokást én valószínű sosem fogom átvenni tőlük. A krumpli itt egy fő alkotóeleme az étkezésnek. Szerintem az oroszok burgonya fogyasztása nagyobb mint az összes országé összesen. Meglepő de palacsintát is sokat esznek és ezt is bármivel meg lehet tölteni: Sajttal, hússal, lekvárral és persze ikrával. Nagyon hiányoznak az otthoni felvágottak mert itt ami van az borzasztó. Minden felvágottnak az a neve, hogy “kálbászá” és úgy néz ki mint egy párizsi és nem a legfinomabb sajnos. Még nem láttam itt sem sonkát sem kolbászt.
Akkor az italokról egy picit. A víz ugye itt sok helyen nem iható és a palackozott viszont nagyon rossz ízű. Most mindenkiben felmerülhet a kérdés, hogy a víz hogy lehet rossz ízű de Oroszországban még ez is lehetséges. Mindenhol és mindig teát isznak ha meleg van, ha hideg.
kampot
Amit nagyon imádok az a kámpót. Ez kb. olyan mint egy szörp csak igazi gyümölcsökből főzik meg egy kis cukorból. Ha lehet, és van én mindig ezt iszom. Az anyukám csinálja a legfinomabbat. Aztán a vodkáról pár szót. Igen mint köztudott az oroszok szeretik a vodkát, de nem isznak olyan sokat mint ahogy ezt sokan gondolják. Ez kb. olyan mint nálunk a pálinka. Vannak családok akik sokat isznak és vannak akik csak keveset de igen azért az oroszok sok vodkát fogyasztanak. A boltokban úgy néz ki az italos részleg, hogy kettő sor az a vodka és egy sor pedig az összes többi alkohol. De náluk is létezik a felespohár és nem pedig csak literes kancsókból isszák a vodkát ahogy azt páran gondolják. Eddig ezek a tapasztalataim az orosz konyhával kapcsolatban de majd még biztos lesz ilyen kis külön kiadás.
 Ui: ha Kitti mamája és az én mamám, olvassátok ezt a blogot akkor kérlek küldjetek nekem pörköltet és vadast😂már nagyon hiányoznak ezek a finomságok.








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

9. Rész

8.Rész

7.Rész